Pārlekt uz galveno saturu

Nevis tikai par to, ko dari, bet arī par to, kāpēc dari – radošās uzņēmējdarbības ceturtais Mentoru klubs iedvesmo dalībnieces

Aprīļa sākumā Valmierā, projekta “Uzplaukt radoši: sieviešu, radošo uzņēmēju iedrošināšana” ietvaros, notika kārtējā tikšanās – 4. Mentoru klubs –, kura mērķis ir stiprināt sieviešu kapacitāti un veicināt ilgtspējīgas uzņēmējdarbības attīstību Vidzemē. Tikšanās galvenais fokuss bija mārketings, komunikācija un autentiska zīmola veidošana.

Grupā jau nostiprinājusies uzticība un savstarpējais atbalsts – dalībnieces viena otru gan uzmundrina, gan izaicina, radot vidi, kurā ir viegli dalīties pieredzē un iedvesmot citai citu. Šī sadarbība jau nesusi augļus – pēc iepriekšējās tikšanās ar Diānu Ņikitinu dalībnieces izveidoja savstarpēju sociālo tīklu satura izaicinājumu, kas palīdzējis sasniegt jaunus klientus un saņemt pasūtījumus.

Šoreiz dalībniecēm bija iespēja mācīties no profesionāles – fotogrāfes Sandas Bogomazovas, kas vadīja meistarklasi, balstoties uz savu ceļvedi “Sevis fotografēšanas māksla”. Sanda dalījās gan praktiskos, gan iedvesmojošos padomos, kā uzņemt kvalitatīvus pašportretus ar telefona kameru, kā attīstīt pārliecību kameras priekšā, un kā šo vizuālo saturu stratēģiski izmantot zīmola attīstībai sociālajos medijos.

Viņas stāsts bija īpaši iedvesmojošs – sākot fotografēšanu ar pašportretiem jau no 17 gadu vecuma, viņa uzsvēra, cik svarīgi ir eksperimentēt, pieņemt savu unikālo izskatu un rādīt sevi arī kā sava biznesa būtisku daļu. Meistarklasē tika aplūkotas tādas tēmas kā kompozīcija, gaismošana, pozēšana, kā arī satura stratēģija un storytelling sociālajos tīklos. Dalībnieces tika aicinātas būt sava zīmola sejai, nebaidīties būt redzamām un izmantot fotogrāfiju kā emocionāla kontakta veidošanas rīku ar auditoriju.

Šoreiz dalībnieces uzrunāja arī radošās uzņēmējdarbības pārstāve Annija Kanska – zīmola Cerannic veidotāja. Viņa dalījās pieredzes stāstā par to, kā radījusi savu zīmolu, attīstot to no idejas studiju laikā līdz pilnvērtīgai uzņēmējdarbībai. “Dzīvot viegli” – tāds ir Annijas iekšējais moto, ko viņa pielieto gan ikdienas darbā, gan mārketingā. Lai arī Annijai ir profesionāla pieredze mārketingā, viņa izvēlas veidot komunikāciju sev ērtā un dabīgā veidā – balstoties uz autentiskumu, nevis rādītāju analīzi.

Annija uzsvēra, ka “katrā sadarbībā var rasties jaunas iespējas”, daloties pieredzē ar ilgstošu sadarbību ar Latvijas Futbola federāciju, kuras rezultātā radītu jau vairāki  īpaši šaha komplekti. Viņas stāsts kalpoja kā spilgts piemērs tam, cik svarīgi ir rādīt un dalīties ar savu darbu, lai tas būtu pamanāms. Dalībniecēm bija vērtīgi dzirdēt gan par zīmola attīstības praktiskajām pusēm, gan arī par emocionālajiem izaicinājumiem, ar kuriem nākas saskarties.

Tikšanās ietvaros savu ieguldījumu sniedza arī “Kalnciema kvartāls” izpilddirektore, Āgenskalna tirgus stratēģiskās attīstības komandas vadītāja Una Meiberga, kura vadīja radošu vārdu asociāciju spēli. Dalībnieces, strādājot pa pāriem, radīja idejas jauniem produktiem vai pakalpojumiem, savijot tos no šķietami nesaistītiem vārdiem. Lai gan šī daļa notika mierīgākā gaisotnē, dalībnieces atzina, ka aktivitāte bija veiksmīga un jautra, raisot domāšanu un atvēršanos jaunām idejām.

Dalībnieču aktīvā iesaiste un pozitīvās atsauksmes apliecina – šis projekts ir nozīmīgs resurss sievietēm, kas vēlas attīstīt savas radošās idejas un uzņēmējdarbību Vidzemē.

Aktivitātes organizē Vidzemes plānošanas reģiona Vidzemes uzņēmējdarbības centrs projektā “Uzplaukt radoši: sieviešu, radošo uzņēmēju iedrošināšana”, sadarbībā ar Igaunijas Austrumviru Uzņēmējdarbības centru, ko līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds.