Pārlekt uz galveno saturu

Kā radīt ar vērtību: Vidzemē notikušas radošās darbnīcas un meistarklases

Novembra izskaņā Zeit Radošajā kvartālā aizritēja Vidzemes plānošanas reģiona projekta “Uzplaukt radoši” produktu izstrādes apmācības pieaicinātu mākslinieču vadībā, kurās projekta dalībnieces no dažādām radošajām nozarēm dalījās ar savu pieredzi un pilnveidoja izpratni par radošo produktu izstrādes procesu un biznesa stratēģijām. Šī iniciatīva, kas apvieno mākslu, dizainu, tehnoloģijas un uzņēmējdarbību, ir vērsta uz unikālo talantu izcelšanu un ilgtspējīgas radošās attīstības veicināšanu.

Pirmajā tikšanās dienā dalībnieces iepazinās ar mākslinieci Elīzu Māru, kura dalījās ievadā zīmola stratēģijā, tās pamatos un kā izstrādāt dažādu produktu veidus tās ietvaros. Neformālā gaisotnē klātesošās iepazīstināja viena otru ar saviem veidotajiem produktiem un stāstiem, daloties savā radošajā ceļā. Tikšanās mērķis bija ne tikai izprast katras dalībnieces misiju, savu "kāpēc", bet arī izcelt unikālo talantu jeb “superspējas,” kas viņas padara īpašas.

"Mēs ticam, ka ikvienam ir iespēja kļūt par savu unikālo zīmolu un radīt darbu, kas ne tikai aizrauj, bet arī sniedz vērtību sabiedrībai,” pēc diskusijas norāda Arta Indriksone, apmācību programmas koordinatore. “Darbojamies radoši, jo nevaram to nedarīt, tas ir iekšējs dzinulis un vērtība tajā ko rada. Radošais process ir neatņemama mūsu identitātes daļa, kas palīdz iedot citiem to, ko viņi paši nespēj.

Diskusijas galvenās atziņas:
•    Radošuma spēks: dalībnieces uzsvēra, ka radošums sākas ar ideju, ko iespējams īstenot ar roku darbu, šī radīšanas procesa daļa ir svarīga. Pēc tam tas tiek attīstīts vai pilnveidots tehnoloģiski, tomēr saglabājot individuālo pieskārienu.
•    Autentiskums un vērtība: tikšanās laikā tika secināts, ka autentiskums un godīgums ir būtiski gan radošajā procesā, gan komunikācijā ar klientiem.
•    Ilgtspējīga izaugsme: dalībnieces diskutēja, ka nepieciešams izstrādāt skaidrus mērķus un stratēģijas, kā sasniegt veiksmīgu produktu attīstību, vienlaikus pielāgojoties izmaiņām tirgū un savās interesēs.

Dalībnieces piedalījās arī praktiskajā uzdevumā, meklējot atbildes uz jautājumiem par savas misijas, vīzijas un tām atbilstošu mērķu formulēšanu. Katra dalībniece definēja nākotnes mērķus, izceļot nepieciešamību pēc regulāras klātbūtnes radošajā telpā un komunikācijas ar auditoriju.

Ja mēs pašas par sevi nerunāsim, neviens par mums neuzzinās. Radošajam cilvēkam jābūt gatavam dalīties ar savu stāstu, nežēlojot informāciju, tā nebaidoties no atdarinātājiem, jo īsta vērtība slēpjas autentiskumā," tā Elīza Māra diskusijas laikā.

Apmācību otrajā dienā ar savu stāstu dalījās rotu dizainere Anna Fanigina, zīmola VERBA radītāja, iepazīstinot arī ar zīmola VERBA attīstību. Pēc tā dalībnieces piedalījās aizraujošā sudraba rotu meistarklasē.  VERBA (latīņu valodā “vārdi”) ir galvenais iedvesmas avots dizaineres juvelierizstrādājumu izgatavošanā, un katrai rotai ir uzraksts latīņu valodā.

Uz katras no rotiņām dalībnieces iekala kādu sev svarīgu vārdu, piemēram, AMO (mīlu), VEDI (redzi), SOLIS LUX (saules gaisma), STELLA (zvaigzne) u.c.

Apmācību noslēgumā tika atzīts, ka liela nozīme ir savas radošās kopienas veidošanā. Dalībnieces vienojās, ka sadarbošanās un savstarpēja atbalsta sniegšana ir būtiska, lai palīdzētu viena otrai sasniegt kopīgus mērķus un iedvesmotu citus.

Aktivitātes organizē Vidzemes plānošanas reģiona Vidzemes uzņēmējdarbības centrs projektā “Uzplaukt radoši: sieviešu, radošo uzņēmēju iedrošināšana”, sadarbībā ar Igaunijas Austrumviru Uzņēmējdarbības centru, ko līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds.