
“Maksā nevis par to, ko dari, bet par to, kas esi”. Aizvadītas veiksmīgas apmācības Kārļamuižā
2025. gada 11.–12. martā viesnīcas “Kārļamuiža” telpās, Cēsu novadā, norisinājās divu dienu apmācības par pakalpojumu izstrādi, koncentrējoties uz zīmola veidošanu un satura radīšanu. Apmācībās piedalījās sievietes vecumā no 40 gadiem – projekta “Uzplaukt radoši” dalībnieces, kuras vēlējās padziļināti izprast sava biznesa zīmolvedības nozīmi un praktiski apgūt efektīvas, vērtīgas satura stratēģijas.
Zīmolvedības stratēģija – no idejas līdz realizācijai
Apmācības vadīja zīmolu stratēģe Diāna Ņikitina, kura dalībnieces iepazīstināja ar zīmola veidošanas pamatprincipiem. Pirmajā dienā notika nodarbības par zīmola stāstu, vīziju un stratēģiju, kur dalībnieces mācījās, kā izstrādāt spēcīgu vizuālo identitāti un veidot mērķtiecīgu komunikāciju ar auditoriju.
“Tev maksā nevis par to, ko dari, bet par to, kas esi. Lēnais bizness ir pakārtots dzīvei, nevis dzīve biznesam,” uzsvēra lektore, piebilstot, ka ir svarīgi noteikt robežas ar klientiem, izvēlēties savu darba laiku un atrast brīvu brīdi prāta sakārtošanai. “Runājot par zīmolu, ir svarīgi saprast, kas es esmu, kādas ir manas vērtības un kādu es gribu sevi pasniegt. Cilvēki nepērk vienkārši preces vai pakalpojumus. Viņi pērk visu par un ap to – stāstu, zīmolu, emocijas.”
Dienas noslēgumā dalībniecēm bija iespēja praktiski pielietot iegūtās zināšanas, veicot dažādas interaktīvas aktivitātes.
Satura veidošanas meistarklase
Otrajā dienā dalībnieces piedalījās meistarklasē par satura radīšanu, kurā tika apskatīti aktuālākie rīki un pieejas efektīvas komunikācijas veidošanai digitālajā vidē. Apmācību laikā tika apspriesti dažādi formāti un stratēģijas, kas palīdz uzņēmējām un radošām personībām izcelties konkurences vidē.
“Mēs komunicējam, lai “iedegtu savas gaismiņas, būtu uz radara”. Mērķis nav aizpildīt ēteru ar jebko, bet gan ar to, ar ko vēlos būt pazīstams,” tā Ņikitina.
Lektore uzsvēra, ka komunicējot digitālajā vidē iespējams veidot savu atpazīstamību, parādīt zīmola vērtības, virzīt savu dienaskārtību un izveidot un noturēt attiecības ar saviem potenciālajiem un esošajiem klientiem.
Atbalsts, kopiena un jauni kontakti
Pasākuma laikā dalībnieces ne tikai guva vērtīgas zināšanas, bet arī veidoja jaunas savstarpējas saites, dalījās pieredzē un atbalstīja cita citu, kas ir viens no projekta “Uzplaukt radoši” būtiskākajiem mērķiem.
“Ja es mēģinu atrast, kas patiks citiem, es visu laiku esmu meklējumos, bet fokusējoties uz to, kas patīk man, atrodas kāds, kurš mani sapratīs,” atzina viena no dalībniecēm.
Aktivitātes organizē Vidzemes plānošanas reģiona Vidzemes uzņēmējdarbības centrs projektā “Uzplaukt radoši: sieviešu, radošo uzņēmēju iedrošināšana”, sadarbībā ar Igaunijas Austrumviru Uzņēmējdarbības centru, ko līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds.